W skład UCI wchodzą następujące sekcje:

  1. Sekcja Techniczno-Utrzymaniowa (RK-UCI-TU);
  2. Sekcja Data Center (RK-UCI-DC);
  3. Sekcja Rozwoju Narzędzi Informatycznych (RK-UCI-RNI);
  4. Sekcja Uczelnianych Systemów Informatycznych (RK-UCI-USI).

Do zakresu działalności Sekcji Techniczno-Utrzymaniowej (RK-UCI-TU) należy:

  1. Zarządzanie infrastrukturą teleinformatyczną Uczelni.
  2. Zarządzanie sprzętem komputerowym, w tym:
    1. zarządzanie oprogramowaniem i aktualizacjami systemowymi,
    2. diagnostyka,
    3. modernizacja lub wymiana sprzętu komputerowego pracowników Uczelni,
    4. obsługa serwisowa,
    5. naprawy sprzętu komputerowego i urządzeń drukujących (we współpracy
      z podmiotami zewnętrznymi),
    6. usuwanie awarii lub innych problemów związanych ze sprzętem komputerowym
      i oprogramowaniem użytkowanym w Uczelni i wdrażaniem przez UCI,
    7. instalacja oprogramowania na komputerach pracowników,
    8. podłączanie i konfiguracja sprzętu komputerowego (w tym urządzeń sieciowych),
  3. Zapewnienie wsparcia dla użytkowników systemów uczelnianych bezpośrednio
    na stanowiskach pracy.
  4. Obsługa techniczna stron internetowych wydziałów.
  5. Dbałość o przestrzeganie zgodności systemów informatycznych z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Zarządzanie i prowadzenie rejestru licencji oprogramowania kupionego przez Uczelnię.

Do zakresu działania Sekcji Data Center (RK-UCI-DC) należy:

  1. Administrowanie urządzeniami sieciowymi Uczelni, z wyłączeniem urządzeń MSK CzestMAN.
  2. Zarządzanie międzywydziałową siecią komputerową we współpracy z MSK CzestMAN.
  3. Techniczne administrowanie pocztą elektroniczną Uczelni w domenie pcz.pl.
  4. Techniczne administrowanie usługą ActiveDirectory.
  5. Opiniowanie, organizowanie i nadzorowanie budowy oraz modernizacji sieci komputerowych, z wyłączeniem urządzeń i sieci zarządzanych przez MSK CzestMAN.
  6. Usuwanie awarii lub innych problemów związanych ze sprzętem komputerowym użytkowanym w sekcji Data Center.
  7. Wykonywanie i zabezpieczanie kopii bezpieczeństwa systemów oraz gromadzonych na nich zasobów.
  8. Udział w opracowywaniu i nadzór nad realizacją planów inwestycyjnych w zakresie infrastruktury teleinformatycznej.

Do zakresu działania Sekcji Rozwoju Narzędzi Informatycznych (RK-UCI-RNI) należy:

  1. Organizacja i przeprowadzeanie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa informacji w systemach teleinformatycznych dla pracowników Politechniki Częstochowskiej.
  2. Utrzymanie i rozwój platformy programistycznej przeznaczonej do implementacji narzędzi wspomagających systemy informatyczne Uczelni.
  3. Cyfryzacja procesów wynikających z aktualnie obowiązujących wewnętrznych aktów prawnych: Polityki bezpieczeństwa informacji w systemach teleinformatycznych, Regulaminu Sieci Komputerowej oraz Regulaminu zakładania stron internetowych lub ich przenoszenia do usługi hostingu w Politechnice Częstochowskiej.
  4. Obsługa strony internetowej UCI.

Do zakresu działania Sekcji Uczelnianych Systemów Informatycznych (RK-UCI-USI) należy:

  1. Zarządzanie i prowadzenie rejestru elektronicznych podpisów kwalifikowanych w Uczelni.
  2. Administrowanie, zarządzanie i aktualizacja systemów, aplikacji i baz danych w systemach zarządzanych przez Sekcję Uczelnianych Systemów Informatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem: Simple.ERP, USOS, Biuletyn Informacji Publicznej, Propublico, Legalis, strony internetowej pcz.pl.
  3. Techniczne administrowanie kontem podmiotu na platformach ePUAP i POL-on.
  4. Usuwanie awarii i innych problemów związanych z oprogramowaniem wdrażanym przez UCI, a w przypadku pozostałych nadzór nad podmiotami zewnętrznymi realizującymi te zadania.
  5. Prowadzenie prac projektowych i programistycznych związanych z USOS.
  6. Współpraca z dostawcami systemów informatycznych.
  7. Współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni w zakresie wdrożenia i użytkowania systemów informatycznych.
  8. Udzielanie, we współpracy z podmiotami zewnętrznymi, wsparcia technicznego użytkownikom w zakresie problemów związanych z funkcjonowaniem systemów informatycznych.

Wspólne działania sekcji (w zakresie ograniczonym do ich kompetencji):

  1. Prowadzenie dokumentacji technicznej i użytkowej zarządzanych systemów.
  2. Zarządzanie użytkownikami oraz ich uprawnieniami poprzez wyznaczonych administratorów.
  3. Administrowanie serwerami.
  4. Opracowywanie opisów przedmiotu zamówienia oraz koordynacja zamówień publicznych w zakresie sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz infrastruktury teleinformatycznej zgodnie z planem zamówień UCI.
  5. Koordynacja i nadzór nad realizacją umów dotyczących zakupów i rozbudowy sprzętu komputerowego i oprogrmowania w Uczelni będących w kompetencji UCI.
  6. Planowanie i organizowanie zakupó w zakresie sprzętu i oprogramowania komputerowego.

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Logo Politechnika Częstochowska uczelnią dostępnąPolitechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Więcej o plikach cookies i o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w Informacje o cookies.

Zapisano